گاز آرگون


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان - دانلود پایان نامه های فارسی از دانشگاه های آزاد و سراسری و آدرس postan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 691
بازدید کل : 75293
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 181
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 20
:: بازدید ماه : 691
:: بازدید سال : 4889
:: بازدید کلی : 75293

RSS

Powered By
loxblog.Com

خرید تور داخلی و خارجی

گاز آرگون
سه شنبه 13 خرداد 1399 ساعت 22:58 | بازدید : 129 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

منبع : گاز آرگون

گاز آرگون

گاز آرگون ۰٫۹۳۴٪ حجمی و ۱٫۲۸۸٪ جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .

استفاده از گاز آرگون بعنوان پوششی پایدار در ساخت تیتانیوم و سایر عناصر واکنش پذیر
لازم به ذکر است فرد مصدوم می بایست به محیط باز منتقل شود و با رساندن اکسیژن طبیعی به او اقدام به احیاء حال فرد نمود.
رگولاتور گاز شرکت فاران صنعت : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور گازی از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را دارا می باشد .

فشار خروجی رگولاتور گاز : فشار خروجی رگولاتور را مشتری و کارشناسی که قرار است از رگولاتور گاز استفاده نماید بنا به فلویی ( شدت جریان ) که مورد نیازش می باشد، تعیین می کند که در این صورت بسته به فشار خروجی از رگولاتور ممکن است رگولاتور یک مرحله ای One Stage مناسب باشد و یا رگولاتور دو مرحله ای Double Stage

فشار خروجی رگولاتور گاز : فشار خروجی رگولاتور را مشتری و کارشناسی که قرار است از رگولاتور گاز استفاده نماید بنا به فلویی ( شدت جریان ) که مورد نیازش می باشد، تعیین می کند که در این صورت بسته به فشار خروجی از رگولاتور ممکن است رگولاتور یک مرحله ای One Stage مناسب باشد و یا رگولاتور دو مرحله ای Double Stage
جنس رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) material of Regulator : جنس رگولاتور گاز تحت شعاع نوع گازی است که قرار است از رگولاتور عبور داده شود .
تا اواسط قرن بیستم میلادی و قبل از ساخته شدن ترکیبات شیمیائی گازهای نجیب سنگین ، دانشمندان تصور می کردند که گازهای نجیبی مثل آرگون هیچ ترکیب شیمیائی تشکیل نمی دهند .
در صنعت از گاز آرگون هم بصورت خالص و هم به صورت ترکیب با گازهای دیگر استفاده می شود .

روش VPSA : این روش مشابه روش PSA می باشد ولی چون فشار ورودی هوا خیلی کم است و خروجی دارای فشار پایین می باشد، استفاده از این روش با وجود راندمان بالا برای تولید گاز نیتروژن زیاد رایج نیست.

استفاده از گاز نیتروژن در ساخت فلزات ضد زنگ
استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودروها
از تماس مستقیم پوست با آرگون مایع نیز باید خودداری کرد چون سبب سوختن پوست می شود ( سرمای فوق العاده بالائی در اثر تغییر فاز آرگون و تبدیل آن به گاز بوجود می آید )
گاز آرگون نیز همانند گاز نیتروژن و گاز اکسیژن در صنعت از طریق جداسازی اجزاء تشکیل دهنده هوا ( تقطیر جزء به جزء هوای مایع ) تهیه می شود.

کلاهک کپسول گاز یا کپسول گاز

کپسول های یکپارچه ( بدون درز ) : این کپسولها از یک قطعه ورق یک تکه تهیه شده و هیج گونه جوش و برشی در بدنه آن ها مشاهده نمی شود.
شرکت فاران صنعت جهت تعامل بیشتر با مشتریان و آسایش و راحتی مصرف کنندگان حاضر به تعویض کپسول های پر با کپسول های خالی مشتریان و هم چنین شارژ در کپسول های آن ها می باشد.
تیم فنی شرکت فاران صنعت جهت انجام معاوضه و یا شارژ در کپسول خریدار یک سری خدمات و بررسی هائی بر اساس استاندارد ISIRI6792 به شرح ذیل بر روی کپسولها انجام می دهد .
منبع : گاز آرگون

گاز آرگون گازی بی بو، بی رنگ، بی مزه، غیرسمّی و خنثی است .
گاز R410a در سیلندرهای یکبارمصرف 11.3 کیلوگرم و به رنگ یاسی به مشتریان عرضه می شود.

معروفترین و معتبرترین برند گاز R410a هانیول Honeywell می باشد که یک برند آمریکائی است و شرکت فاران صنعت توانائی تامین گاز R410a با برند هانیول در قالب سیلندر های یکبار مصرف 11.3 کیلوگرمی دارا می باشد.
گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))
لذا رگولاتور های این دو گاز در صورتیکه حتی هر دو ولو هم از نظر ظاهری مشابه یکدیگر باشند ( هر دو روپیچ (male) و یا هر دو توپیچ (female) ) بدلیل تفاوت در چپگرد و راستگرد بودن قابل جایگزینی نمی باشند.
نکته حائز اهمیت و فوق العاده مهم این است اگر اپراتور دقت لازم را به عمل نیاورد مثلا بخواهد رگولاتور گاز آتشزایی مثل هیدروژن را برای کپسول گاز اکسنده ای مثل اکسیژن تست کند ممکن است خطرات جبران ناپذیری حادث شود.

در اصل رگولاتور و مانومتر معادل هم می باشند و هر دو به یک معناست و دستگاهی است جهت اندازه گیری ، کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای ذخیره شده در مخازن و سیلندرهای تحت فشار.

در اصل رگولاتور و مانومتر معادل هم می باشند و هر دو به یک معناست و دستگاهی است جهت اندازه گیری ، کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای ذخیره شده در مخازن و سیلندرهای تحت فشار.
شرکت فاران صنعت در ساخت پالت ها بسته به ابعاد پالت از پروفیل 70،60 و گاها ناودانی استفاده می کند.
از ترکیبات گاز آرگون می توان به ترکیب گاز آرگون و گاز نیتروژن اشاره کرد که با نام تجاری نورگون Norgon به فروش می رسد و در صنعت لامپ سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
غلظت گاز آرگون موجود در پوسته زمین و آب دریا به ترتیب ۱٫۲ و ۰٫۴۵ جزء در میلیون است
پایداری گاز آرگون و عدم واکنش پذیری این گاز ، دلیل استفاده فراوان آن در صنایع مختلف می باشد




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: